فعالیت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در فضای مجازی گسترش می یابد
نوشته شده توسط : breketid

'آیت الله محمدعلی تسخیری' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار معارف ایرنا افزود:عمده ترین محورهایی كه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همواره در فعالیت های خود بر آن متمركز بوده بیداری اسلامی، گسترش فرهنگ تقریب و خاموش كردن فتنه های مذهبی در جهان اسلام است.

این مقام مسوول در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد:در بحث بیداری اسلامی این مجمع فعالیت های خوبی در سال جاری داشته و با برخی رهبران بیداری اسلامی در كشورهای مختلف ارتباط برقرار كرد و در رابطه با این مساله به بحث و تبادل نظر پرداخت.

دبیر كل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی توضیح داد: این مجمع همچنین برای برگزاری اجلاس های مختلف بیداری اسلامی در داخل و خارج از كشور با سایر دستگاه ها همكاری داشته و كتاب های بسیاری نیز با همین موضوع تالیف و توزیع شده است.

تسخیری درمورد برنامه های این مجمع با محور گسترش فرهنگ تقریب در سطح جهان نیز گفت: این مجمع در سال جاری در كنفرانس های متعددی كه در سراسر جهان به منظور تعمیق و گسترش تقریب بین مذاهب برگزار شد، شركت كرده است.

وی یادآورشد:مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، امسال در ادامه فعالیت های متمركز خود اقدام به چاپ مجله و صدها كتاب به زبان های مختلف و توزیع آن در برخی كشورها كرد.

دبیر كل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود:این مجمع با شركت در محافل و نمایشگاه های بین المللی، استفاده از امكانات رسانه ای خبرگزاری تقریب، بهره گیری از پایگاه های اینترنتی در قالب 17 زبان، تلویزیون 'الوحده' و انجام مصاحبه و گفت وگو با شبكه های مختلف تلویزیونی در زمینه گسترش مفهوم تقریب، توانسته گام های بلندی بردارد.

تسخیری انجام فعالیت های آموزشی در سطح حوزه و دانشگاه از جمله دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی با همكاری سازمان های بین المللی، اعزام مبلغان تقریب، برگزاری كنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور صدها اندیشمند و متفكر از كشورهای مختلف، ایجاد جماعت های اسلامی در كشورهای مختلف و پشتیبانی معنوی و مادی از این جماعت ها را از دیگر اقدامات این مجمع در سال جاری برشمرد.

تسخیری به فعالیت های این مجمع با محور خاموش كردن فتنه های مذهبی اشاره كرد و گفت: از آنجا كه استكبار جهانی همواره سعی در ایجاد فتنه های مذهبی در نقاط مختلف جهان از جمله اندونزی، پاكستان، مالزی و عراق داشته، تمامی تلاش ما در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر این است تا با ایجاد همدلی بین مردم منطقه این توطئه ها را خنثی سازیم.

دبیر كل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: یكی از فعالیت های مجمع در این جهت آن است كه هر جا فتنه ای برپا می شود، هیاتی اعزام می كنیم تا توطئه های استكبار جهانی را برای مردم آن مناطق با همفكری علما تشریح كنند.

وی با بیان اینكه در داخل كشور نیز این مجمع اقدام به اعزام شخصیت های بزرگ تقریب به نقاط مختلف می كند تا ایده های تقریبی برای مردم توضیح داده شود، ادامه داد: امید است با انجام این فعالیت ها، توانسته باشیم چهره انسانی جمهوری اسلامی ایران را در سطح جهان نشان داده و توده های مسلمان را در نقاط مختلف دنیا به سمت اهداف متعالی ایران جذب كنیم.

فراهنگ ** 1883 **





:: برچسب‌ها: ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: